כמה עולה לשמור דם טבורי

שמירה של דם טבורי בבנק פרטי או ציבורי הופכת לפופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות. התקדמות המחקרים בנושא מצביעה על שימושים פוטנציאליים רחבים במיוחד בתחום הטיפול במחלות. כיום הדם הטבורי משמש בעיקר לטיפול במחלות הקשורות במערכות הדם כמו אנמיה ולוקמיה. אחת השאלות הפופלאריות ביותר בקרב הורים חדשים ששוקלים לשמור את הדם הטבורי היא כמה עולה לשמור דם טבורי.

עלות השמירה של הדם הטבורי

כיום עומדות בפני המשפחות שתי אפשרויות לשמירה של הדם, בבנק פרטי ובבנק ציבורי, על ההבדלים בין הבנקים נעמוד בהמשך וכעת נתמקד בעלות הכרוכה בשמירת הדם.

בנקים ציבוריים – העברה של מנה לבנקים ציבוריים משמשת למעשה כמעין תרומה, ככזאת השמירה על הדם נמצאת בתחום האחריות של הבנק הציבורי ולכן לא עולה כסף למשפחת התורם.

בנקים פרטיים – בבנקים הפרטיים המנות נשמרות לשימוש של התורם ומשפחתו בלבד, לכן הבנק גובה תשלום חודשי עבור השירות, יש מספר בנקים שקיימים בשוק והמחירים שהם גובים משתנים. לרוב התשלום מבוצע מדי חודש והוא נע בין 60 ל-90 ₪ לחודש. חשוב לדעת שקופות החולים מעבירות החזרים על שמירה של דם טבורי, כי הן מציעות מבצעים מדי פעם וכי לבנקים הפרטיים הסכמים רבים עם מועדוני צרכנות כך שלמעשה המחיר האמיתי הוא במקרים רבים נמוך יותר.

למה יש פערי מחירים בין הבנקים השונים?

פערי המחירים בין הבנקים השונים נובעים בעיקר מאיכות האחזקה של המנות ומהעמידות הפיננסית של המוסד שעומד מאחוריו. בעוד שחלק מהבנקים מופעלים בידי גופים חזקים, כמו בנק טבורית של בית החולים שיבא, חלק מהבנקים מנוהלים בידי גופים פחות מסודרים ועמידים פיננסית.

אנו ממליצים שלא להתפתות למחיר הזול ביותר שכן במידה והבנק יפשוט את הרגל ייתכן והמנות שתרמתם ירדו לטמיון, לעומת זאת בחירה בבנק איכותי ומוכר תבטיח כי המנה תוחזק בתנאים אופטימליים לשנים רבות.

מה היתרונות שבשמירה על הדם בבנק פרטי?

שמירה של מנת הדם הטבורי מבטיחה כי תאי הגזע שניתן להפיק ממנו ישמשו את התורם ומשפחתו בלבד. המשמעות היא שהדם הטבורי יוכל לשמש כל קרוב משפחה שיזדקק לתרומת מח עצם עקב מחלה כזאת או אחרת. המחקרים מראים שתרומה שמקורה מדם טבורי של קרוב משפחה איכותית יותר וכי סיכויי הדחייה שלה נמוכים בצורה משמעותית ביחס לתרומות ממקורות אחרים.

כמו כן, תאי הגזע שמקורם בדם הטבורי יכולים לסייע במקרים רבים יותר כיוון שהם צעירים יותר ופחות מפותחים. בנוסף, הדם הטבורי יוכל לשמש אתכם באופן מידי במקום שתאצלו לחכות לתרומה שעלולה להתעכב במשך שנים ארוכות.

מה היתרונות שבשמירה על הדם בבנק ציבורי?

תרומה שתועבר לבנק ציבורי לא תיועד לחולה ספציפי והיא תוכל לשמש כל אדם שיזדקק לתרומת תאי גזע ויימצא מתאים, מחקרים מראים כי יש סיכוי די נמוך לכך שקרוב משפחה יצטרך להשתמש בדם הטבורי מה שמגדיל את הסיכוי שהם ישמש למטרה טובה.